Reklama
  • Wiadomości wstępne
  • Zasady rozwoju psychicznego
  • Zasady rozwoju zadatków psychicznych
  • Rozwoju zadatków środowiskowych
  • Rozwoju zadatków wychowawczych.
  • Okres wczesnoszkolny
  • Okresy rozwojowe
  • Rozwój fizyczny
  • Akceleracja rozwoju
  • Układ oddechowy, krążenia i pokarmowy
  • Układ hormonalny
  • Dojrzewanie płciowe
  • Wychowanie zdrowotne
  • Oddychanie oraz pielęgnacja zębów
  • Przepisy higieniczne dotyczące czystości ciała
  • Prawidłowe odżywianie
  • Rozwój uczuciowy
  • Świat uczuć i emocji
  • Uczucia w okresie młodszego wieku
  • Burzliwość, gwałtowność i niecierpliwość uczuć
  • Uczucia lęku, zmartwienia i strapienia
  • Uczucia radosne i przyjemne
  • Dom rodzinny
  • Wymagania rodziców
  • Wśród ludzi i w szkole
  • Wśród ludzi -klasa
  • Przyjaźń szkolna
  • Kim jest Dżentelmen
  • Zauroczenie
  • Miłość
  • Fantazje u chłopców
  • Rozwój procesów poznawczych
  • Czynność spostrzegania
  • Pamięć
  • Kształcenie mowy i kultura języka
  • Kształcenie barwy wymowy
  • Wzbogacić słownictwo i sztukę mówienia
  • Kultura żywego słowa
  • Gwara szkolna
  • Procesy myślenia
  • Myślenie operacyjne
  • Jak się skutecznie uczyć?
  • Osobowość i samopoznanie
  • Funkcjonowanie osobowości
  • Obraz samego siebie
  • Kształtowanie charakteru
  • Podział typów ludzkich
  • Postawa altruistyczna
  • Odporność na sytuacje trudne
  • Potrzeby biologiczne
  • Problemy zawodowe i przystosowanie społeczne
  • Zebranie myśli
  • Psychologiczny rozwój sexualny
  • Erotyka mlodzieży
  • Ciekawość
  • Flirt
  • Wstrzemięźliość
  • Argumenty moralno-etyczne
  • Zapobieganie erotyzmowi
  • Swoboda seksualna
  • Małżeństwo i rodzina
  • Choroby weneryczne
  • Środki antykoncepcyjne
  • Zaburzenia emocjonalne
  • Homoseksualizm
  • Wady rozwojowe narządów
  • Problemy koedukacji
  • Zadania oświatowe
  • Niepłodność
  • Menstruacja
  • Bliźnięta
  • Fizyczne i psychiczne różnice płci
  • Ciąża
  • Moralne i społeczne aspekty płci
  • Alkoholizm a małżeństwo
  • Ciąża i rozwój płodu
  • Dolegliwości okresu ciąży
  • Dzieci ze związków niemałżeńskich
  • Zapobieganie ciąży
  • Zjawiska przemian w wychowaniu
  • Pedagogika jako nauka
  • Pedagogika
  • Budowa pedagogiki
  • Pedagogia jako wychowanie
  • Źródło pedagogiki
  • Nauki historyczne w pedagogice
  • Nauki emipiryczne w pedagogice
  • Światopogląd w pedagogice
  • Współczesny system wychowawczy
  • Ruchy społeczno polityczne
  • Rozdział systemów wychowawczych
  • Nowa orientacja wychowania
  • Pojęcie nowoczesnego systemu
  • Różnicowanie systemów wychowania
  • System chrześcijańskiego wychowania
  • Ideologia chrześcijańskiego wychowania
  • Doktryna wychowawcza kościoła
  • System wychowania liberalnego
  • Zasady systemy liberalnego
  • Ideoligia wychowania liberalnego
  • Wychowanie socjalistyczne
  • Założenia systemu socjalistycznego
  • Moraliz socjalistyczny
  • Personalizm socjalistyczny
  • Idea humanizmu socjalistycznego
  • Dynamiz wychowania
  • Dynamiz wychowania -doskonalenie
  • Istota wychowania
  • Czynniki rozwoju człowieka
  • Pozostałe czynniki rozwoju człowieka
  • Wychowanie wpływ na rozwój osobowści
  • Wychowanie wpływ na rozwój osobowści pozostałe aspekty
  • Rozwój formy życia
  • Rozwój formy życia-psychologiczny aspekt
  • Rozwój formy życia-kulturowy aspekt
  • Struktury rozwojowe człowieka
  • Struktury rozwojowe człowieka-psychologia
  • Struktury rozwojowe człowieka-światopogląd
  • Wpływ sytuacji społecznych na człowieka
  • Wpływ sytuacji społecznych-działania nieświadome
  • Sytuacje wychowawcze
  • Morale sytuacji społecznych
  • Funkcje wychowawców
  • Funkcje wychowawców-educere
  • Podsumowanie funkcji wychowawczych
  • http://architektka.com.pl/sposoby-na-pozbycie-sie-kuny-z-domu/
  • Dziewczyny
  • Pokrewne

    Zauroczenie


    Młodzież osiąga dojrzałość fizyczną bardzo szybko. Daje jej to przewagę fizyczną nad innymi, stąd wzrost poczu­cia mocy i świadomości własnego rosnącego „wnętrza", odrębności „ja". Odczuwa pragnienie bycia dorosłym w każdej dziedzinie, potrzebę krytykowania, odrzucania wszy­stkiego dopóki sama nie pozna sedna sprawy, zbada, spra­wdzi. Poszukiwanie nowych rozwiązań, odrzucanie sta­rych form, które nie pasują do treści współczesnego świa­ta i życia. Ludzkość zawdzięcza postęp na świecie kry­tycyzmowi młodych, jak twierdzą niektórzy uczeni. Gwałtowne przemiany społeczno-kulturalne wciągnęły w swą orbitę sprawy kształtowania się w okresie dora­stania stosunku do osób płci odmiennej. Partnerzy dążą do wzajemnego poznania się, dostosowywania, wzajem­nego rozumienia się, w różnorodnych formach obcowa­nia ze sobą, z których wiele zawiera elementy erotyz­mu. Erotyzm jest ujmowany jako powiązanie seksu (pod­łoża seksualnego) ze sferą psychicznych przeżyć człowie­ka. Jako wartość witalna wiąże się ze zdrowiem, spraw­nością fizyczną, poczuciem młodości, a jako wartość kul­turalna podlega wpływom języka, etyki i estetyki, jest także czynnikiem wzbogacającym skarby kultury ogólno­ludzkiej. Stanowi motyw wielu znakomitych dzieł lite­rackich, poezji, malarstwa, rzeźby. Moralna wartość erotyzmuł) polega na włączeniu go do systemu zagadnień etycznych, w których najwyższą wartością jest człowiek, jego potrzeby, dobro i szczęście. Podstawą związków erotycznych powinna być zatem od­powiedzialność za drugiego człowieka, rozwój jego oso­bowości, bogactwo uczuć, aktywność twórczą. Potrzeby seksualne w połączeniu z potrzebą kontaktu emocjonal­nego stanowią o trwałym związku erotycznym. W wieku dorastania na ogół potrzeby seksualne nie­zbyt jasno są jeszcze uświadomione, choć młodociani od­czuwają wielokrotnie napięcia, wewnętrzne niepokoje, nie­śmiałość, nerwowość. Nie zawsze zdają sobie sprawę z przyczyn owych uczuć. Utrudniają one kontakty z oso­bami płci przeciwnej, a brak doświadczeń potęguje tru­dności. Dochodzą w tym okresie do głosu uczucia, kierowane do płci przeciwnej, o różnorodnej jakości i sile, jak: adoracja, flirt, przyjaźń i miłość. Adorację niektórzy psy­chologowie podobnie jak przyjaźń uważają za swoistą for­mę obcowania, będącego przygotowaniem do właściwych stosunków łączących obydwie płci. Adoracja i przyjaźń mogą się harmonijnie uzupełniać.Ta bujność i bogactwo uczuć, adoracja ukrywają się w „ogrodzie uczuć", do którego prowadzi wiek dorasta­nia. Adoracja jest szczególnym uczuciem, rodzajem u-wielbienia, a nawet kultu, jakim otacza się wybraną oso­bę. W tym okresie przedmiotem adoracji są nie tylko aktorki czy aktorzy, ale nauczyciele, starsza koleżanka, czy kolega. Walory umysłowe, fizyczne — uroda, sylwet­ka, sposób ubierania się, mówienia, zachowania mogą wywołać zachwyt. Osoba obdarzona tymi cechami sym­bolizuje ideał, przedmiot adoracji. Niektórzy psycholo­gowie rozróżniają uczucia tego typu w zależności od płci. Przeżycia u dziewcząt nazywają „zadurzeniem się" lub „ślepą miłością", u chłopców określa się je np. jako „kult bohatera". Adorowaniu towarzyszą formy ekspresji uczuciowej w postaci pisania listów, wierszy, ballad poświęcanych uko­chanej osobie. Naśladuje się jej sposób bycia, ubierania. Jest się gotowym do poświęceń i wyrzeczeń na każde jej skinienie. Kult osobowości, bezgraniczne oddanie ado­rowanej osobie wystąpi kiedyś w przyszłości jako skład­nik właściwych uczuć — miłości skierowanej do innej płci. Bardziej realna, konkretna, choć nie pozbawiona wznio­słych uczuć jest przyjaźń, o której mowa w wypowie­dzi nastolatki. W przeciwieństwie do adorowanego akto­ra, przyjaciel jest na co dzień, jest blisko, można z nim porozmawiać, zwierzyć mu się. Często dorośli dopatru­ją się w przyjaźni łączącej młodocianych odcieni seksu­alizmu. Nie jest to słuszne. Właśnie przyjaźń stanowi naj­bardziej pożądaną formę obcowania i zaspokajania po­trzeb erotycznych młodocianych. Czasem bywa ona wstę­pem do uczuć piękniejszych, trwalszych i może przero­dzić się w miłość.

    Cytat Dnia!


    Okres przekwitania

    Kiedy w wieku 44—50 lat ustaje miesiączkowanie, mówimy, że kobieta przechodzi okres przekwitania Istota zmian, które się dokonują w ustroju kobiety w tym czasie, polega na ustaniu cyklicznego procesu dojrzewania jaje­czek w jajnikach i wydalania ich przez jajowody do macicy. Zmiany jednak nie zachodzą tylko w samych jajnikach, dotyczą one także przysadki mózgowej, tarczycy i innych narządów. W wyniku przekwitania kobieta traci zdolność rodzenia dzieci.”