Reklama
  • Wiadomości wstępne
  • Zasady rozwoju psychicznego
  • Zasady rozwoju zadatków psychicznych
  • Rozwoju zadatków środowiskowych
  • Rozwoju zadatków wychowawczych.
  • Okres wczesnoszkolny
  • Okresy rozwojowe
  • Rozwój fizyczny
  • Akceleracja rozwoju
  • Układ oddechowy, krążenia i pokarmowy
  • Układ hormonalny
  • Dojrzewanie płciowe
  • Wychowanie zdrowotne
  • Oddychanie oraz pielęgnacja zębów
  • Przepisy higieniczne dotyczące czystości ciała
  • Prawidłowe odżywianie
  • Rozwój uczuciowy
  • Świat uczuć i emocji
  • Uczucia w okresie młodszego wieku
  • Burzliwość, gwałtowność i niecierpliwość uczuć
  • Uczucia lęku, zmartwienia i strapienia
  • Uczucia radosne i przyjemne
  • Dom rodzinny
  • Wymagania rodziców
  • Wśród ludzi i w szkole
  • Wśród ludzi -klasa
  • Przyjaźń szkolna
  • Kim jest Dżentelmen
  • Zauroczenie
  • Miłość
  • Fantazje u chłopców
  • Rozwój procesów poznawczych
  • Czynność spostrzegania
  • Pamięć
  • Kształcenie mowy i kultura języka
  • Kształcenie barwy wymowy
  • Wzbogacić słownictwo i sztukę mówienia
  • Kultura żywego słowa
  • Gwara szkolna
  • Procesy myślenia
  • Myślenie operacyjne
  • Jak się skutecznie uczyć?
  • Osobowość i samopoznanie
  • Funkcjonowanie osobowości
  • Obraz samego siebie
  • Kształtowanie charakteru
  • Podział typów ludzkich
  • Postawa altruistyczna
  • Odporność na sytuacje trudne
  • Potrzeby biologiczne
  • Problemy zawodowe i przystosowanie społeczne
  • Zebranie myśli
  • Psychologiczny rozwój sexualny
  • Erotyka mlodzieży
  • Ciekawość
  • Flirt
  • Wstrzemięźliość
  • Argumenty moralno-etyczne
  • Zapobieganie erotyzmowi
  • Swoboda seksualna
  • Małżeństwo i rodzina
  • Choroby weneryczne
  • Środki antykoncepcyjne
  • Zaburzenia emocjonalne
  • Homoseksualizm
  • Wady rozwojowe narządów
  • Problemy koedukacji
  • Zadania oświatowe
  • Niepłodność
  • Menstruacja
  • Bliźnięta
  • Fizyczne i psychiczne różnice płci
  • Ciąża
  • Moralne i społeczne aspekty płci
  • Alkoholizm a małżeństwo
  • Ciąża i rozwój płodu
  • Dolegliwości okresu ciąży
  • Dzieci ze związków niemałżeńskich
  • Zapobieganie ciąży
  • Zjawiska przemian w wychowaniu
  • Pedagogika jako nauka
  • Pedagogika
  • Budowa pedagogiki
  • Pedagogia jako wychowanie
  • Źródło pedagogiki
  • Nauki historyczne w pedagogice
  • Nauki emipiryczne w pedagogice
  • Światopogląd w pedagogice
  • Współczesny system wychowawczy
  • Ruchy społeczno polityczne
  • Rozdział systemów wychowawczych
  • Nowa orientacja wychowania
  • Pojęcie nowoczesnego systemu
  • Różnicowanie systemów wychowania
  • System chrześcijańskiego wychowania
  • Ideologia chrześcijańskiego wychowania
  • Doktryna wychowawcza kościoła
  • System wychowania liberalnego
  • Zasady systemy liberalnego
  • Ideoligia wychowania liberalnego
  • Wychowanie socjalistyczne
  • Założenia systemu socjalistycznego
  • Moraliz socjalistyczny
  • Personalizm socjalistyczny
  • Idea humanizmu socjalistycznego
  • Dynamiz wychowania
  • Dynamiz wychowania -doskonalenie
  • Istota wychowania
  • Czynniki rozwoju człowieka
  • Pozostałe czynniki rozwoju człowieka
  • Wychowanie wpływ na rozwój osobowści
  • Wychowanie wpływ na rozwój osobowści pozostałe aspekty
  • Rozwój formy życia
  • Rozwój formy życia-psychologiczny aspekt
  • Rozwój formy życia-kulturowy aspekt
  • Struktury rozwojowe człowieka
  • Struktury rozwojowe człowieka-psychologia
  • Struktury rozwojowe człowieka-światopogląd
  • Wpływ sytuacji społecznych na człowieka
  • Wpływ sytuacji społecznych-działania nieświadome
  • Sytuacje wychowawcze
  • Morale sytuacji społecznych
  • Funkcje wychowawców
  • Funkcje wychowawców-educere
  • Podsumowanie funkcji wychowawczych
  • https://szafa-maluszka.pl/
  • pieluszki dla dzieci
  • Dziewczyny
  • Pokrewne

    Zasady rozwoju zadatków psychicznych


    Mówiąc o zadatkach dziedzicznych, mamy ma myśli to wszystko, co dziecko przynosi na świat. Nosicielami cech dziedzicznych są geny, które mają określone miejsce w chromosomach jąder komórek rozrodczych. Podstawowy układ genów określany jest jako genotyp — czyli ogół genów każdego organizmu, odpowiadających za właściwo­ści odziedziczane po swych rodzicach. Pogląd, że w okre­sie płodowym całe wyposażenie genetyczne w warunkach życia wewnątrzmacicznego nie ulega zmianie, okazał się niezbyt prawdziwy. Przykładem tego, jak stwierdzają ba­dania, jest palenie przez matkę papierosów w czasie cią­ży, które ma wpływ na wzrost dziecka. Nadużywanie alko­holu czy też długotrwałe i silne przeżycia emocjonalne, napięcia nerwowe mają ujemny wpływ na rozwój dziecka w życiu płodowym. W ciągu ostatnich lat zebrane przez uczonych fakty wskazują, że czynnik dziedziczmy odpowiada w poważnym stopniu za różnorodność cech i właściwości. Przede wszy­stkim są to proste cechy fizyczne odziedziczone po przod­kach, jak: kształt nosa, kolor oczu, typ 'budowy anato­micznej, grupa krwi. Należą tu także pewne właściwości układu nerwowego, który powiązany jest z innymi ukła­dami w organizmie. Aktywność własna jednostki jako żywego organizmu wyraża się w różnorodnych czynnościach, dzięki którym człowiek uzyskuje równowagę ze światem zewnętrznym, czyli przystosowuje się do niego. Oddziałuje na niego czynnie, realizując swoje plany i zamiary. Interesującym przykładem jest aktywność małego dziecka, które — wy­konując rozmaite czynności — nawiązuje kontakty z ota­czającym je światem. Motorem jego aktywności jest ros­nące zaciekawienie tym, co się dzieje w otaczającej je przyrodzie. Dziecko ujawnia postawę badacza, który po­konując na swej drodze trudności, pragnie poznać wszyst­ko, co je zewsząd otacza. Rodziców zdumiewa to, gdy obserwują na przykład swoje roczne dziecko, jak mimo trudności w samodzielnym chodzeniu, słabych jaszcze umie­jętności w przemieszczaniu swego ciała, dąży do leżących w pewnym oddaleniu przedmiotów, które wzbudziły j«»;>o zainteresowanie. Raczkuje, czołga się, podnosi, pada, by w końcu chwycić przedmiot w obie ręce, oglądać go, po­trząsać i uderzać nim, a nawet sprawdzać jego smak. To dynamiczne zaspokajanie ciekawości jest związane z tzw. odruchem orientacyjne—poznawczym, polegającym na bacznym obserwowaniu zmysłami wszystkiego, co nowe w otoczeniu, co się porusza, zmienia. Odruch ten jest zwią­zany z badawczym nastawieniem do świata i musi być dla dobra dziecka podtrzymywany i rozwijany przez ro­dziców. Poszukiwanie i analizowanie okazów przyrodniczych przez chłopca, będącego w wieku dorastania, potrzeba ich kolekcjonowania, porównywania jest także formą aktyw­ności. Inną jej formą będzie spędzanie wielu godzin w pracowniach modelarskich, długotrwała, czasami męcząca praca, która w rezultacie da wspaniałe dzieło — statek czy samolot w miniaturze. Aktywność dziecka przejawia się w zabawie, ucznia w uczeniu się, dorosłego w pracy. Te zmiany rodzaju aktyw­ności ludzkiej świadczą o rozwoju psychicznym człowieka w ustawicznie zmieniającym się świecie zewnętrznym.

    Cytat Dnia!


    Okres przekwitania

    Kiedy w wieku 44—50 lat ustaje miesiączkowanie, mówimy, że kobieta przechodzi okres przekwitania Istota zmian, które się dokonują w ustroju kobiety w tym czasie, polega na ustaniu cyklicznego procesu dojrzewania jaje­czek w jajnikach i wydalania ich przez jajowody do macicy. Zmiany jednak nie zachodzą tylko w samych jajnikach, dotyczą one także przysadki mózgowej, tarczycy i innych narządów. W wyniku przekwitania kobieta traci zdolność rodzenia dzieci.”