Reklama
  • Wiadomości wstępne
  • Zasady rozwoju psychicznego
  • Zasady rozwoju zadatków psychicznych
  • Rozwoju zadatków środowiskowych
  • Rozwoju zadatków wychowawczych.
  • Okres wczesnoszkolny
  • Okresy rozwojowe
  • Rozwój fizyczny
  • Akceleracja rozwoju
  • Układ oddechowy, krążenia i pokarmowy
  • Układ hormonalny
  • Dojrzewanie płciowe
  • Wychowanie zdrowotne
  • Oddychanie oraz pielęgnacja zębów
  • Przepisy higieniczne dotyczące czystości ciała
  • Prawidłowe odżywianie
  • Rozwój uczuciowy
  • Świat uczuć i emocji
  • Uczucia w okresie młodszego wieku
  • Burzliwość, gwałtowność i niecierpliwość uczuć
  • Uczucia lęku, zmartwienia i strapienia
  • Uczucia radosne i przyjemne
  • Dom rodzinny
  • Wymagania rodziców
  • Wśród ludzi i w szkole
  • Wśród ludzi -klasa
  • Przyjaźń szkolna
  • Kim jest Dżentelmen
  • Zauroczenie
  • Miłość
  • Fantazje u chłopców
  • Rozwój procesów poznawczych
  • Czynność spostrzegania
  • Pamięć
  • Kształcenie mowy i kultura języka
  • Kształcenie barwy wymowy
  • Wzbogacić słownictwo i sztukę mówienia
  • Kultura żywego słowa
  • Gwara szkolna
  • Procesy myślenia
  • Myślenie operacyjne
  • Jak się skutecznie uczyć?
  • Osobowość i samopoznanie
  • Funkcjonowanie osobowości
  • Obraz samego siebie
  • Kształtowanie charakteru
  • Podział typów ludzkich
  • Postawa altruistyczna
  • Odporność na sytuacje trudne
  • Potrzeby biologiczne
  • Problemy zawodowe i przystosowanie społeczne
  • Zebranie myśli
  • Psychologiczny rozwój sexualny
  • Erotyka mlodzieży
  • Ciekawość
  • Flirt
  • Wstrzemięźliość
  • Argumenty moralno-etyczne
  • Zapobieganie erotyzmowi
  • Swoboda seksualna
  • Małżeństwo i rodzina
  • Choroby weneryczne
  • Środki antykoncepcyjne
  • Zaburzenia emocjonalne
  • Homoseksualizm
  • Wady rozwojowe narządów
  • Problemy koedukacji
  • Zadania oświatowe
  • Niepłodność
  • Menstruacja
  • Bliźnięta
  • Fizyczne i psychiczne różnice płci
  • Ciąża
  • Moralne i społeczne aspekty płci
  • Alkoholizm a małżeństwo
  • Ciąża i rozwój płodu
  • Dolegliwości okresu ciąży
  • Dzieci ze związków niemałżeńskich
  • Zapobieganie ciąży
  • Zjawiska przemian w wychowaniu
  • Pedagogika jako nauka
  • Pedagogika
  • Budowa pedagogiki
  • Pedagogia jako wychowanie
  • Źródło pedagogiki
  • Nauki historyczne w pedagogice
  • Nauki emipiryczne w pedagogice
  • Światopogląd w pedagogice
  • Współczesny system wychowawczy
  • Ruchy społeczno polityczne
  • Rozdział systemów wychowawczych
  • Nowa orientacja wychowania
  • Pojęcie nowoczesnego systemu
  • Różnicowanie systemów wychowania
  • System chrześcijańskiego wychowania
  • Ideologia chrześcijańskiego wychowania
  • Doktryna wychowawcza kościoła
  • System wychowania liberalnego
  • Zasady systemy liberalnego
  • Ideoligia wychowania liberalnego
  • Wychowanie socjalistyczne
  • Założenia systemu socjalistycznego
  • Moraliz socjalistyczny
  • Personalizm socjalistyczny
  • Idea humanizmu socjalistycznego
  • Dynamiz wychowania
  • Dynamiz wychowania -doskonalenie
  • Istota wychowania
  • Czynniki rozwoju człowieka
  • Pozostałe czynniki rozwoju człowieka
  • Wychowanie wpływ na rozwój osobowści
  • Wychowanie wpływ na rozwój osobowści pozostałe aspekty
  • Rozwój formy życia
  • Rozwój formy życia-psychologiczny aspekt
  • Rozwój formy życia-kulturowy aspekt
  • Struktury rozwojowe człowieka
  • Struktury rozwojowe człowieka-psychologia
  • Struktury rozwojowe człowieka-światopogląd
  • Wpływ sytuacji społecznych na człowieka
  • Wpływ sytuacji społecznych-działania nieświadome
  • Sytuacje wychowawcze
  • Morale sytuacji społecznych
  • Funkcje wychowawców
  • Funkcje wychowawców-educere
  • Podsumowanie funkcji wychowawczych
  • gabloty na sztandary
  • https://www.dzidziusiowakraina.pl/pl/producer/ESPIRO/42
  • Dziewczyny
  • place dla dzieci
  • Pokrewne

    Czynność spostrzegania


    Czynność spostrzegania, spostrzegawczość nie stanowi procesu odizolowanego i jednolitego. Pozostaje w zależ­ności od nastawień, posiadanej wiedzy, zainteresowań, stanu emocjonalnego, aktywności umysłowej. Udział do­świadczeń, a także czynności umysłowych przyczynia się do tego, że spostrzegawczość w tym okresie jest ukierun­kowana, wzmacniana uwagą, lepszym zapamiętywaniem. Pamięć, która jest swoistym procesem, właściwością psychiczną, polega na gromadzeniu wiadomości, przecho­wywaniu ich, a potem na odtwarzaniu lub przypominaniu. Tak określają pamięć podręczniki psychologii. Trudno so­bie wytłumaczyć działanie człowieka pozbawionego pa­mięci. Ktoś powiedział, że z pamięcią w uczeniu się jest tak, jak z fundamentem. Na solidnym fundamencie dom się nie zawali. Pamięć w okresie dorastania wykazuje wysoki stopień sprawności. Rozróżnia się pamięć bezpośrednią i trwałą, mechaniczną i logiczną, mimowolną i dowolną. Pamięcią bezpośrednią określa się zapamiętywa­nie materiału, który utrzymuje się w świadomości od razu po zapoznaniu się z nim. Dzięki pamięci bezpośredniej powtarzamy usłyszany adres przyjaciół, ich telefon, jaką­kolwiek wiadomość ważną lub mniej ważną. Z wiekiem zakres pamięci bezpośredniej wzrasta. A więc w porów­naniu z dzieckiem 6-letnim zapamiętywanie bezpośrednie w okresie dorastania jest wielokrotnie większe. Ta pamięć ma duże znaczenie dla nauki szkolnej, ponieważ warun­kuje ona zachowanie kolejność usłyszanych słów, zdań, wia­domości, obrazów. Pamięć trwała umożliwia odtwa­rzanie materiału po pewnym czasie, a więc związana jest z określonym czasem jego przechowywania. Pamięć m e-chaniczna wiąże się z uczeniem za pomocą kilkakrot­nych powtórzeń, często zupełnie bezmyślnych. Uczeń nie rozumie materiału objętego zapamiętywaniem. Potrafi go powtórzyć, ale nie umie wyjaśnić ani zastosować go prak­tycznie. Najcenniejsza z punktu widzenia uczenia się i operowania wiedzą jest pamięć logiczna. Uczeń nie powtarza materiału objętego zapamiętywaniem w sposób bezmyślny, mechaniczny, ale przede wszystkim stara się go zrozumieć, wyjaśnić terminy, zależności, związki lo­giczne i wtedy dopiero „włącza pamięć". Spotykamy również pamięć mimowolną, kiedy za­pamiętujemy bez nastawienia się na zapamiętywanie, bez stawiania sobie specjalnych zadań, tak jakby przy okazji. Przeciwieństwem jest pamięć dowolna związana z określonym nastawieniem na zapamiętywanie, na przy­kład w klasie, na lekcji, na wykładzie. Charakteryzuje się tym, że określony jest cel. O ile pamięcią mimowolną operują małe dzieci (wiek przedszkolny), o tyle uczeń w wieku szkolym, dorastania posługuje się w nauce szkolnej pamięcią dowolną. Różnice między procesami pamięci przebiegającymi u ludzi i zwierząt są przypisywane zdolności człowieka do posługiwania się językiem i rozumieniem mowy. Ujmo­wanie słowami spostrzeganych przedmiotów, zjawisk, sy­tuacji, nazywanie ich, czyli werbalizacja jest dana czło­wiekowi. Słowo ułatwia zarazem wyodrębnianie cech spo­strzeganych przedmiotów, ich zróżnicowanie, jak i wy­różnianie związków między nimi zachodzących, dzięki cze­mu wzrasta ilość zapamiętywanych elementów. Jeśli uczeń będzie nastawiony na opowiadanie filmu, obrazu, fotografii, to odtwarzanie ich treści będzie dużo łatwiej­sze, lepiej uporządkowane i zorganizowane. Z wiekiem werbalizacja w procesie zapamiętywania osiąga wyższy poziom i odgrywa większą rolę w odtwa­rzaniu materiału objętego zapamiętywaniem. Rozwój słowno-pojęciowy zarówno w mowie biernej, jak i czyn­nej, ułatwia zapamiętywanie oznaczonych słowami przed­miotów i zjawisk. Dzięki nazwie, treści wyodrębniane w spostrzeżeniach zostają zapamiętane szybciej i trwalej. Innym czynnikiem, obok mowy, ułatwiającym zapamię­tywanie jest czynnik emocjonalny i motywacyjny. Mło­dzież odczuwa zadowolenie z osiągania coraz to większego zasobu wiedzy, wkraczania w nowe jej obszary, które bu­dzą i poszerzają zainteresowania. legginsy dziecice producent http://www.yoclub.pl/asortyment/leginsy-i-kalesony

    Cytat Dnia!


    Okres przekwitania

    Kiedy w wieku 44—50 lat ustaje miesiączkowanie, mówimy, że kobieta przechodzi okres przekwitania Istota zmian, które się dokonują w ustroju kobiety w tym czasie, polega na ustaniu cyklicznego procesu dojrzewania jaje­czek w jajnikach i wydalania ich przez jajowody do macicy. Zmiany jednak nie zachodzą tylko w samych jajnikach, dotyczą one także przysadki mózgowej, tarczycy i innych narządów. W wyniku przekwitania kobieta traci zdolność rodzenia dzieci.”