Reklama
  • WiadomoÅ›ci wstÄ™pne
  • Zasady rozwoju psychicznego
  • Zasady rozwoju zadatków psychicznych
  • Rozwoju zadatków Å›rodowiskowych
  • Rozwoju zadatków wychowawczych.
  • Okres wczesnoszkolny
  • Okresy rozwojowe
  • Rozwój fizyczny
  • Akceleracja rozwoju
  • UkÅ‚ad oddechowy, krążenia i pokarmowy
  • UkÅ‚ad hormonalny
  • Dojrzewanie pÅ‚ciowe
  • Wychowanie zdrowotne
  • Oddychanie oraz pielÄ™gnacja zÄ™bów
  • Przepisy higieniczne dotyczÄ…ce czystoÅ›ci ciaÅ‚a
  • PrawidÅ‚owe odżywianie
  • Rozwój uczuciowy
  • Åšwiat uczuć i emocji
  • Uczucia w okresie mÅ‚odszego wieku
  • Burzliwość, gwaÅ‚towność i niecierpliwość uczuć
  • Uczucia lÄ™ku, zmartwienia i strapienia
  • Uczucia radosne i przyjemne
  • Dom rodzinny
  • Wymagania rodziców
  • WÅ›ród ludzi i w szkole
  • WÅ›ród ludzi -klasa
  • Przyjaźń szkolna
  • Kim jest Dżentelmen
  • Zauroczenie
  • MiÅ‚ość
  • Fantazje u chÅ‚opców
  • Rozwój procesów poznawczych
  • Czynność spostrzegania
  • Pamięć
  • KsztaÅ‚cenie mowy i kultura jÄ™zyka
  • KsztaÅ‚cenie barwy wymowy
  • Wzbogacić sÅ‚ownictwo i sztukÄ™ mówienia
  • Kultura żywego sÅ‚owa
  • Gwara szkolna
  • Procesy myÅ›lenia
  • MyÅ›lenie operacyjne
  • Jak siÄ™ skutecznie uczyć?
  • Osobowość i samopoznanie
  • Funkcjonowanie osobowoÅ›ci
  • Obraz samego siebie
  • KsztaÅ‚towanie charakteru
  • PodziaÅ‚ typów ludzkich
  • Postawa altruistyczna
  • Odporność na sytuacje trudne
  • Potrzeby biologiczne
  • Problemy zawodowe i przystosowanie spoÅ‚eczne
  • Zebranie myÅ›li
  • Psychologiczny rozwój sexualny
  • Erotyka mlodzieży
  • Ciekawość
  • Flirt
  • Wstrzemięźliość
  • Argumenty moralno-etyczne
  • Zapobieganie erotyzmowi
  • Swoboda seksualna
  • MałżeÅ„stwo i rodzina
  • Choroby weneryczne
  • Åšrodki antykoncepcyjne
  • Zaburzenia emocjonalne
  • Homoseksualizm
  • Wady rozwojowe narzÄ…dów
  • Problemy koedukacji
  • Zadania oÅ›wiatowe
  • NiepÅ‚odność
  • Menstruacja
  • BliźniÄ™ta
  • Fizyczne i psychiczne różnice pÅ‚ci
  • Ciąża
  • Moralne i spoÅ‚eczne aspekty pÅ‚ci
  • Alkoholizm a małżeÅ„stwo
  • Ciąża i rozwój pÅ‚odu
  • DolegliwoÅ›ci okresu ciąży
  • Dzieci ze zwiÄ…zków niemałżeÅ„skich
  • Zapobieganie ciąży
  • Zjawiska przemian w wychowaniu
  • Pedagogika jako nauka
  • Pedagogika
  • Budowa pedagogiki
  • Pedagogia jako wychowanie
  • ŹródÅ‚o pedagogiki
  • Nauki historyczne w pedagogice
  • Nauki emipiryczne w pedagogice
  • ÅšwiatopoglÄ…d w pedagogice
  • Współczesny system wychowawczy
  • Ruchy spoÅ‚eczno polityczne
  • RozdziaÅ‚ systemów wychowawczych
  • Nowa orientacja wychowania
  • PojÄ™cie nowoczesnego systemu
  • Różnicowanie systemów wychowania
  • System chrzeÅ›cijaÅ„skiego wychowania
  • Ideologia chrzeÅ›cijaÅ„skiego wychowania
  • Doktryna wychowawcza koÅ›cioÅ‚a
  • System wychowania liberalnego
  • Zasady systemy liberalnego
  • Ideoligia wychowania liberalnego
  • Wychowanie socjalistyczne
  • ZaÅ‚ożenia systemu socjalistycznego
  • Moraliz socjalistyczny
  • Personalizm socjalistyczny
  • Idea humanizmu socjalistycznego
  • Dynamiz wychowania
  • Dynamiz wychowania -doskonalenie
  • Istota wychowania
  • Czynniki rozwoju czÅ‚owieka
  • PozostaÅ‚e czynniki rozwoju czÅ‚owieka
  • Wychowanie wpÅ‚yw na rozwój osobowÅ›ci
  • Wychowanie wpÅ‚yw na rozwój osobowÅ›ci pozostaÅ‚e aspekty
  • Rozwój formy życia
  • Rozwój formy życia-psychologiczny aspekt
  • Rozwój formy życia-kulturowy aspekt
  • Struktury rozwojowe czÅ‚owieka
  • Struktury rozwojowe czÅ‚owieka-psychologia
  • Struktury rozwojowe czÅ‚owieka-Å›wiatopoglÄ…d
  • WpÅ‚yw sytuacji spoÅ‚ecznych na czÅ‚owieka
  • WpÅ‚yw sytuacji spoÅ‚ecznych-dziaÅ‚ania nieÅ›wiadome
  • Sytuacje wychowawcze
  • Morale sytuacji spoÅ‚ecznych
  • Funkcje wychowawców
  • Funkcje wychowawców-educere
  • Podsumowanie funkcji wychowawczych
  • Czytaj nasze artyku³y https://wiecejinformacji.pl/category/zdrowie/%
  • Dziewczyny
  • Pokrewne

    Czynność spostrzegania


    Czynność spostrzegania, spostrzegawczość nie stanowi procesu odizolowanego i jednolitego. Pozostaje w zależ­ności od nastawień, posiadanej wiedzy, zainteresowań, stanu emocjonalnego, aktywności umysłowej. Udział do­świadczeń, a także czynności umysłowych przyczynia się do tego, że spostrzegawczość w tym okresie jest ukierun­kowana, wzmacniana uwagą, lepszym zapamiętywaniem. Pamięć, która jest swoistym procesem, właściwością psychiczną, polega na gromadzeniu wiadomości, przecho­wywaniu ich, a potem na odtwarzaniu lub przypominaniu. Tak określają pamięć podręczniki psychologii. Trudno so­bie wytłumaczyć działanie człowieka pozbawionego pa­mięci. Ktoś powiedział, że z pamięcią w uczeniu się jest tak, jak z fundamentem. Na solidnym fundamencie dom się nie zawali. Pamięć w okresie dorastania wykazuje wysoki stopień sprawności. Rozróżnia się pamięć bezpośrednią i trwałą, mechaniczną i logiczną, mimowolną i dowolną. Pamięcią bezpośrednią określa się zapamiętywa­nie materiału, który utrzymuje się w świadomości od razu po zapoznaniu się z nim. Dzięki pamięci bezpośredniej powtarzamy usłyszany adres przyjaciół, ich telefon, jaką­kolwiek wiadomość ważną lub mniej ważną. Z wiekiem zakres pamięci bezpośredniej wzrasta. A więc w porów­naniu z dzieckiem 6-letnim zapamiętywanie bezpośrednie w okresie dorastania jest wielokrotnie większe. Ta pamięć ma duże znaczenie dla nauki szkolnej, ponieważ warun­kuje ona zachowanie kolejność usłyszanych słów, zdań, wia­domości, obrazów. Pamięć trwała umożliwia odtwa­rzanie materiału po pewnym czasie, a więc związana jest z określonym czasem jego przechowywania. Pamięć m e-chaniczna wiąże się z uczeniem za pomocą kilkakrot­nych powtórzeń, często zupełnie bezmyślnych. Uczeń nie rozumie materiału objętego zapamiętywaniem. Potrafi go powtórzyć, ale nie umie wyjaśnić ani zastosować go prak­tycznie. Najcenniejsza z punktu widzenia uczenia się i operowania wiedzą jest pamięć logiczna. Uczeń nie powtarza materiału objętego zapamiętywaniem w sposób bezmyślny, mechaniczny, ale przede wszystkim stara się go zrozumieć, wyjaśnić terminy, zależności, związki lo­giczne i wtedy dopiero „włącza pamięć". Spotykamy również pamięć mimowolną, kiedy za­pamiętujemy bez nastawienia się na zapamiętywanie, bez stawiania sobie specjalnych zadań, tak jakby przy okazji. Przeciwieństwem jest pamięć dowolna związana z określonym nastawieniem na zapamiętywanie, na przy­kład w klasie, na lekcji, na wykładzie. Charakteryzuje się tym, że określony jest cel. O ile pamięcią mimowolną operują małe dzieci (wiek przedszkolny), o tyle uczeń w wieku szkolym, dorastania posługuje się w nauce szkolnej pamięcią dowolną. Różnice między procesami pamięci przebiegającymi u ludzi i zwierząt są przypisywane zdolności człowieka do posługiwania się językiem i rozumieniem mowy. Ujmo­wanie słowami spostrzeganych przedmiotów, zjawisk, sy­tuacji, nazywanie ich, czyli werbalizacja jest dana czło­wiekowi. Słowo ułatwia zarazem wyodrębnianie cech spo­strzeganych przedmiotów, ich zróżnicowanie, jak i wy­różnianie związków między nimi zachodzących, dzięki cze­mu wzrasta ilość zapamiętywanych elementów. Jeśli uczeń będzie nastawiony na opowiadanie filmu, obrazu, fotografii, to odtwarzanie ich treści będzie dużo łatwiej­sze, lepiej uporządkowane i zorganizowane. Z wiekiem werbalizacja w procesie zapamiętywania osiąga wyższy poziom i odgrywa większą rolę w odtwa­rzaniu materiału objętego zapamiętywaniem. Rozwój słowno-pojęciowy zarówno w mowie biernej, jak i czyn­nej, ułatwia zapamiętywanie oznaczonych słowami przed­miotów i zjawisk. Dzięki nazwie, treści wyodrębniane w spostrzeżeniach zostają zapamiętane szybciej i trwalej. Innym czynnikiem, obok mowy, ułatwiającym zapamię­tywanie jest czynnik emocjonalny i motywacyjny. Mło­dzież odczuwa zadowolenie z osiągania coraz to większego zasobu wiedzy, wkraczania w nowe jej obszary, które bu­dzą i poszerzają zainteresowania. Bezkonkurencyjny Mikrocement bez LZO.

    Cytat Dnia!


    Okres przekwitania

    Kiedy w wieku 44—50 lat ustaje miesiÄ…czkowanie, mówimy, że kobieta przechodzi okres przekwitania Istota zmian, które siÄ™ dokonujÄ… w ustroju kobiety w tym czasie, polega na ustaniu cyklicznego procesu dojrzewania jaje­czek w jajnikach i wydalania ich przez jajowody do macicy. Zmiany jednak nie zachodzÄ… tylko w samych jajnikach, dotyczÄ… one także przysadki mózgowej, tarczycy i innych narzÄ…dów. W wyniku przekwitania kobieta traci zdolność rodzenia dzieci.”