Reklama
  • Wiadomości wstępne
  • Zasady rozwoju psychicznego
  • Zasady rozwoju zadatków psychicznych
  • Rozwoju zadatków środowiskowych
  • Rozwoju zadatków wychowawczych.
  • Okres wczesnoszkolny
  • Okresy rozwojowe
  • Rozwój fizyczny
  • Akceleracja rozwoju
  • Układ oddechowy, krążenia i pokarmowy
  • Układ hormonalny
  • Dojrzewanie płciowe
  • Wychowanie zdrowotne
  • Oddychanie oraz pielęgnacja zębów
  • Przepisy higieniczne dotyczące czystości ciała
  • Prawidłowe odżywianie
  • Rozwój uczuciowy
  • Świat uczuć i emocji
  • Uczucia w okresie młodszego wieku
  • Burzliwość, gwałtowność i niecierpliwość uczuć
  • Uczucia lęku, zmartwienia i strapienia
  • Uczucia radosne i przyjemne
  • Dom rodzinny
  • Wymagania rodziców
  • Wśród ludzi i w szkole
  • Wśród ludzi -klasa
  • Przyjaźń szkolna
  • Kim jest Dżentelmen
  • Zauroczenie
  • Miłość
  • Fantazje u chłopców
  • Rozwój procesów poznawczych
  • Czynność spostrzegania
  • Pamięć
  • Kształcenie mowy i kultura języka
  • Kształcenie barwy wymowy
  • Wzbogacić słownictwo i sztukę mówienia
  • Kultura żywego słowa
  • Gwara szkolna
  • Procesy myślenia
  • Myślenie operacyjne
  • Jak się skutecznie uczyć?
  • Osobowość i samopoznanie
  • Funkcjonowanie osobowości
  • Obraz samego siebie
  • Kształtowanie charakteru
  • Podział typów ludzkich
  • Postawa altruistyczna
  • Odporność na sytuacje trudne
  • Potrzeby biologiczne
  • Problemy zawodowe i przystosowanie społeczne
  • Zebranie myśli
  • Psychologiczny rozwój sexualny
  • Erotyka mlodzieży
  • Ciekawość
  • Flirt
  • Wstrzemięźliość
  • Argumenty moralno-etyczne
  • Zapobieganie erotyzmowi
  • Swoboda seksualna
  • Małżeństwo i rodzina
  • Choroby weneryczne
  • Środki antykoncepcyjne
  • Zaburzenia emocjonalne
  • Homoseksualizm
  • Wady rozwojowe narządów
  • Problemy koedukacji
  • Zadania oświatowe
  • Niepłodność
  • Menstruacja
  • Bliźnięta
  • Fizyczne i psychiczne różnice płci
  • Ciąża
  • Moralne i społeczne aspekty płci
  • Alkoholizm a małżeństwo
  • Ciąża i rozwój płodu
  • Dolegliwości okresu ciąży
  • Dzieci ze związków niemałżeńskich
  • Zapobieganie ciąży
  • Zjawiska przemian w wychowaniu
  • Pedagogika jako nauka
  • Pedagogika
  • Budowa pedagogiki
  • Pedagogia jako wychowanie
  • Źródło pedagogiki
  • Nauki historyczne w pedagogice
  • Nauki emipiryczne w pedagogice
  • Światopogląd w pedagogice
  • Współczesny system wychowawczy
  • Ruchy społeczno polityczne
  • Rozdział systemów wychowawczych
  • Nowa orientacja wychowania
  • Pojęcie nowoczesnego systemu
  • Różnicowanie systemów wychowania
  • System chrześcijańskiego wychowania
  • Ideologia chrześcijańskiego wychowania
  • Doktryna wychowawcza kościoła
  • System wychowania liberalnego
  • Zasady systemy liberalnego
  • Ideoligia wychowania liberalnego
  • Wychowanie socjalistyczne
  • Założenia systemu socjalistycznego
  • Moraliz socjalistyczny
  • Personalizm socjalistyczny
  • Idea humanizmu socjalistycznego
  • Dynamiz wychowania
  • Dynamiz wychowania -doskonalenie
  • Istota wychowania
  • Czynniki rozwoju człowieka
  • Pozostałe czynniki rozwoju człowieka
  • Wychowanie wpływ na rozwój osobowści
  • Wychowanie wpływ na rozwój osobowści pozostałe aspekty
  • Rozwój formy życia
  • Rozwój formy życia-psychologiczny aspekt
  • Rozwój formy życia-kulturowy aspekt
  • Struktury rozwojowe człowieka
  • Struktury rozwojowe człowieka-psychologia
  • Struktury rozwojowe człowieka-światopogląd
  • Wpływ sytuacji społecznych na człowieka
  • Wpływ sytuacji społecznych-działania nieświadome
  • Sytuacje wychowawcze
  • Morale sytuacji społecznych
  • Funkcje wychowawców
  • Funkcje wychowawców-educere
  • Podsumowanie funkcji wychowawczych
  • http://urodaizdrowie.pl/forum/post/70971/
  • http://www.karolewo.fc.pl/v2/index.php/biblioteka/popularnonaukowe
  • Dziewczyny
  • Pokrewne

    Swoboda seksualna

    Młodzi ludzie są chętni do dyskusji. Nie będą oni na pewno wahać się ze stwierdzeniem faktu, że ich własne obserwacje w dziedzinie seksualnej poczynione w świecie, w którym się obra­cają, nie zawsze dostarczają dowodów na rzecz tak gorąco za­lecanych zasad. Dobrze będzie, jeżeli nauczyciel sam skieruje rozmowę na te tory, nawet jeżeli nikt nie zrobi tego rodzaju uwagi, aby znaleźć sposobność do przemyślenia wszystkich pro i contra dotyczących seksualnej swobody młodzieży. Analiza taka przyczyni się na pewno do wyrobienia u młodzieży zdrowych po­glądów na te sprawy. W rozmowach z uczniami zachodzi nieraz konieczność oceny postępowania konkretnych osób lub środowisk. Jest to zwykle dość niebezpieczne. W treści wykładów nie powinno być nic, co by usprawiedliwiało takie postępowanie, zdradzające niską war­tość moralną jednostki. Jest ono niepożądane z punktu widzenia interesów zarówno jednostki, jak i społeczeństwa. Z drugiej jed­nak strony jest równie niepożądane, nawet niedopuszczalne, aby szkoła ukazywała jako jedyny moralny i społecznie słuszny taki sposób życia, który różni się krańcowo od rzeczywistości znanej uczniom z codziennych doświadczeń. Sprzeczność taka naraziłaby na szwank wszelkie osiągnięcia wychowawcze, będące wynikiem nauczania przedmiotu. Wydaje się, że w takich przypadkach lepiej wstrzymać się z kategorycznym osądem osoby lub sprawy. Bardziej pożądane jest wykazanie uczniom, że owe moralnie niepożądane zjawisk nie mogą być przyjęte) za normę postępo­wania dla wszystkich ludzi. W takim ujęciu wyrażona zostaje raczej ocena moralna sprawy, a nie konkretnego człowieka, co zawsze jest formą bardziej odpowiednią, pozwalającą nauczycie­lowi wyjść obronną ręką z niemiłych, a czasem nawet bardzo kło­potliwych sytuacji. Gdy szkoła zmuszona jest poddać pod ocenę prowadzenie się poszczególnych uczniów, nie powinno to wywołać wrażenia, iż nie wzięto pod uwagę i nie rozpatrzono w sposób życzliwy i ze zrozumieniem ich indywidualności, ich ludzkich trudności. Trzeba też jak najbardziej unikać wszelkiego ferowania wyroków na tych, którzy nie potrafili utrzymać się w ramach zasad na­leżytego postępowania ze względu na swoją naturę, charakter, czy też wpływ środowiska. Szkoła zajmuje najsłuszniejszą postawę, jeżeli ogranicza się do podawania norm postępowania i ich najsumienniejszego uza­sadnienia, wstrzymując się jednak od wszelkich sądów i działań, które mogłyby wpłynąć na wyrobienie się u młodzieży postawy zakłamania i faryzeizmu. Trudna sytuacja, w jakiej znajduje się duża część dzisiejszej młodzieży, przyczynia się w znacznym stopniu do wypaczenia JeJ poglądów na to, co jest w młodym wieku „normalnym" po­stępowaniem, a co nim nie jest. Powinni o tym pamiętać wszyscy, którzy bardziej chcą wychowywać młodzież, niż ją sądzić. Przeciwko tym uwagom może ktoś wysunąć zarzut, że nie dotyczą one bezpośrednio młodzieży szkolnej — z wyjątkiem uczniów klas najwyższych — i wobec tego jest zbyteczne i nie­właściwe omawiać te problemy z młodymi chłopcami i dziewczę­tami. Argumentacja taka nie jest pozbawiona podstaw, szczegól­nie jeżeli chodzi o chłopców, którzy dojrzewają do problematyki seksualnej później niż dziewczęta. Nie należy jednak zapomirłać, że dla wielu uczniów, którzy w młodym wieku opuszczają szkołę na zawsze, lekcje poświęcone wychowaniu seksualnemu stanowią ostatnią w ich życiu sposobność otrzymania wskazówek w tej dziedzinie. Jest to więc kwestia porad profilaktycznych i nada­nia właściwego kierunku na całe życie.

    Cytat Dnia!


    Okres przekwitania

    Kiedy w wieku 44—50 lat ustaje miesiączkowanie, mówimy, że kobieta przechodzi okres przekwitania Istota zmian, które się dokonują w ustroju kobiety w tym czasie, polega na ustaniu cyklicznego procesu dojrzewania jaje­czek w jajnikach i wydalania ich przez jajowody do macicy. Zmiany jednak nie zachodzą tylko w samych jajnikach, dotyczą one także przysadki mózgowej, tarczycy i innych narządów. W wyniku przekwitania kobieta traci zdolność rodzenia dzieci.”