Reklama
  • Wiadomości wstępne
  • Zasady rozwoju psychicznego
  • Zasady rozwoju zadatków psychicznych
  • Rozwoju zadatków środowiskowych
  • Rozwoju zadatków wychowawczych.
  • Okres wczesnoszkolny
  • Okresy rozwojowe
  • Rozwój fizyczny
  • Akceleracja rozwoju
  • Układ oddechowy, krążenia i pokarmowy
  • Układ hormonalny
  • Dojrzewanie płciowe
  • Wychowanie zdrowotne
  • Oddychanie oraz pielęgnacja zębów
  • Przepisy higieniczne dotyczące czystości ciała
  • Prawidłowe odżywianie
  • Rozwój uczuciowy
  • Świat uczuć i emocji
  • Uczucia w okresie młodszego wieku
  • Burzliwość, gwałtowność i niecierpliwość uczuć
  • Uczucia lęku, zmartwienia i strapienia
  • Uczucia radosne i przyjemne
  • Dom rodzinny
  • Wymagania rodziców
  • Wśród ludzi i w szkole
  • Wśród ludzi -klasa
  • Przyjaźń szkolna
  • Kim jest Dżentelmen
  • Zauroczenie
  • Miłość
  • Fantazje u chłopców
  • Rozwój procesów poznawczych
  • Czynność spostrzegania
  • Pamięć
  • Kształcenie mowy i kultura języka
  • Kształcenie barwy wymowy
  • Wzbogacić słownictwo i sztukę mówienia
  • Kultura żywego słowa
  • Gwara szkolna
  • Procesy myślenia
  • Myślenie operacyjne
  • Jak się skutecznie uczyć?
  • Osobowość i samopoznanie
  • Funkcjonowanie osobowości
  • Obraz samego siebie
  • Kształtowanie charakteru
  • Podział typów ludzkich
  • Postawa altruistyczna
  • Odporność na sytuacje trudne
  • Potrzeby biologiczne
  • Problemy zawodowe i przystosowanie społeczne
  • Zebranie myśli
  • Psychologiczny rozwój sexualny
  • Erotyka mlodzieży
  • Ciekawość
  • Flirt
  • Wstrzemięźliość
  • Argumenty moralno-etyczne
  • Zapobieganie erotyzmowi
  • Swoboda seksualna
  • Małżeństwo i rodzina
  • Choroby weneryczne
  • Środki antykoncepcyjne
  • Zaburzenia emocjonalne
  • Homoseksualizm
  • Wady rozwojowe narządów
  • Problemy koedukacji
  • Zadania oświatowe
  • Niepłodność
  • Menstruacja
  • Bliźnięta
  • Fizyczne i psychiczne różnice płci
  • Ciąża
  • Moralne i społeczne aspekty płci
  • Alkoholizm a małżeństwo
  • Ciąża i rozwój płodu
  • Dolegliwości okresu ciąży
  • Dzieci ze związków niemałżeńskich
  • Zapobieganie ciąży
  • Zjawiska przemian w wychowaniu
  • Pedagogika jako nauka
  • Pedagogika
  • Budowa pedagogiki
  • Pedagogia jako wychowanie
  • Źródło pedagogiki
  • Nauki historyczne w pedagogice
  • Nauki emipiryczne w pedagogice
  • Światopogląd w pedagogice
  • Współczesny system wychowawczy
  • Ruchy społeczno polityczne
  • Rozdział systemów wychowawczych
  • Nowa orientacja wychowania
  • Pojęcie nowoczesnego systemu
  • Różnicowanie systemów wychowania
  • System chrześcijańskiego wychowania
  • Ideologia chrześcijańskiego wychowania
  • Doktryna wychowawcza kościoła
  • System wychowania liberalnego
  • Zasady systemy liberalnego
  • Ideoligia wychowania liberalnego
  • Wychowanie socjalistyczne
  • Założenia systemu socjalistycznego
  • Moraliz socjalistyczny
  • Personalizm socjalistyczny
  • Idea humanizmu socjalistycznego
  • Dynamiz wychowania
  • Dynamiz wychowania -doskonalenie
  • Istota wychowania
  • Czynniki rozwoju człowieka
  • Pozostałe czynniki rozwoju człowieka
  • Wychowanie wpływ na rozwój osobowści
  • Wychowanie wpływ na rozwój osobowści pozostałe aspekty
  • Rozwój formy życia
  • Rozwój formy życia-psychologiczny aspekt
  • Rozwój formy życia-kulturowy aspekt
  • Struktury rozwojowe człowieka
  • Struktury rozwojowe człowieka-psychologia
  • Struktury rozwojowe człowieka-światopogląd
  • Wpływ sytuacji społecznych na człowieka
  • Wpływ sytuacji społecznych-działania nieświadome
  • Sytuacje wychowawcze
  • Morale sytuacji społecznych
  • Funkcje wychowawców
  • Funkcje wychowawców-educere
  • Podsumowanie funkcji wychowawczych
  • Ekskluzywne lampy
  • prasowanie koszul
  • wzki spacerowe dla dzieci
  • Dziewczyny
  • pozycjonowanie sieradz
  • Pokrewne


    Homoseksualizm

    Pociąg seksualny do osobnika tej samej płci może być zarów­no wynikiem skłonności wrodzonych, uwarunkowanych zaburze­niami czynności gruczołów dokrewnych (jąder, jajników), jak i wpływu środowiska oraz niewłaściwego postępowania rodziców i wychowawców we wczesnym okresie budzenia się zaintereso­wań erotycznych u dziecka. Homoseksualizm będący wy­nikiem wpływów środowiska oraz niewłaściwego wychowania nazywamy homoseksualizmem wtórnym. U osobni­ków pozostających w izolacji (więzienie, zakłady poprawcze) oraz w zamkniętych schronieniach dla nieletnich i internatach — ma on charakter zastępczy. Homoseksualizm wrodzony zdarza się znacznie rzadziej niż nabyty — wtórny. Homoseksua­lizm pierwotny łączy się dość często z wadami wrodzonymi bu­dowy narządów płciowych (obojnactwo rzekome). Na powsta­wanie homoseksualizmu, jak i wielu innych zboczeń płciowych, mają duży wpływ doznania seksualne okresu dorastania i wcze­snej młodości. W cytowanej już książce Bolesław Popielski pisze: „...Większość zboczeń płciowych ma swe źródło w przeżyciach w okresie dojrzewania. Warunki, w których wychowuje się mło­dzież, środowisko otaczające, a przede wszystkim błędy wycho­wawcze — mają tu duże znaczenie. Doznawane w okresie doj­rzewania nieprawidłowe wrażenia seksualne, powtarzające się lub pierwsze, zwłaszcza jeżeli są silne, mogą utrwalać się w psy­chice na stałe, a następnie w wieku dojrzałym towarzyszą każ­demu pobudzeniu seksualnemu, doprowadzając do wypaczenia życia płciowego Świadczy to, jak ważne jest — z punktu widzenia zapobiega­nia zboczeniom płciowym — wychowanie seksualne w okresie poprzedzającym dojrzewanie i w całym okresie dorastania. Jeśli chodzi o dzieci, należy pamiętać, że homoseksualizm w ich śro­dowisku bywa często wyrazem poszukiwania odpowiednika uczuć przyjaźni i sympatii, których dziecko znajdujące się w internacie czy innym zamkniętym zakładzie opiekuńczym — oddzielone trwale od rodziców — nie znajduje w środowisku opiekunów i wy­chowawców. Homoseksualizm wtórny jest zjawiskiem przemijającym, jeśli nastąpi zmiana warunków środowiska na bardziej korzystne i ustaną okoliczności sprzyjające zboczeniu. W wielu krajach homoseksualizm jest karalny (np. w Anglii). W Polsce karalne jest jedynie uprawianie praktyk homoseksual­nych w celach zysku (prostytucja homoseksualna). Karanie ho­moseksualistów jest środkiem brutalnym, nie liczącym się z su­biektywnymi warunkami tych osobników. Nie wolno jednak do­puszczać do deprawowania młodzieży przez osoby zboczone, dla­tego swobodzie homoseksualnej muszą być położone granice, po­dobne jak swobodzie heteroseksualnej. Z sympatiami typu homoseksualnego wychowawca styka się nieraz na terenie szkoły (patrz wyżej — uwagi dotyczące onani­zmu zbiorowego). Jeśli podejrzenie jest uzasadnione, fosobników tworzących „pary" należy rozdzielać — aż do usunięcia jednego z nich ze szkoły włącznie. Jednak nie należy przy tym demon­strować objawów potępienia moralnego. Osobnik musi się dowie­dzieć, że dobro pozostałych dzieci wymaga takiego postępowania. Należy też pomyśleć o zaopiekowaniu się nim przez psychologa lub psychiatrę. Skłonności homoseksualne wśród dziewcząt należą raczej do rzadkości, noszą one nazwę zboczenia lesbijskiego. Zboczenia płciowe przybierają bardzo różnorodną, czasem nie­zwykłą postać. Nie istnieje też w rzeczywistości jakaś ostro odci­nająca się granica pomiędzy zboczeniem płciowym a normą. W pewnych okolicznościach osobnicy normalni, o prawidłowym popędzie płciowym, zachowują się jak zboczeni. Z punktu widzenia wychowania seksualnego duże znaczenie mają te formy zboczenia, które są groźne dla otoczenia osoby zboczonej, szczególnie dla dzieci. Takim zboczeniem jest sa­dyzm, czyli znajdowanie zadowolenia płciowego w znęcaniu się nad osobą nakłonioną do stosunku lub zmuszoną do niego siłą. Chodzi tu z reguły o osobników psychicznie chorych. Są oni nie­kiedy sprawcami morderstw na tle seksualnym. Drugą — mniej groźną — postacią zboczenia jest ekshibicjonizm polega­jący na obnażaniu się, zwłaszcza narządów płciowych, wobec osób wzbudzających pożądanie, szczególnie wobec dzieci. Naj­częściej osobnicy ci wzbudzają tylko przestrach przechodzących osób. Niekiedy jednak ekshibicjonizm łączy się ze znajdowaniem przyjemności (osoby psychicznie chorej) w znęcaniu się nad obez­władnioną ofiarą. Znane są wypadki zabójstw dzieci dokonywane przez ekshibicjonistów. Z innych częściej spotykanych form zboczenia — o nieznacz­nej jednak szkodliwości społecznej — należy wymienić maso­chizm. Jest to chorobliwa żądza doznawania upokorzeń mo­ralnych i fizycznego bólu od osoby stanowiącej przedmiot po­żądania seksualnego. Zapoznaj si z tym serwisem kliknij tutaj po wicej informacji

    Cytat Dnia!


    Okres przekwitania

    Kiedy w wieku 44—50 lat ustaje miesiączkowanie, mówimy, że kobieta przechodzi okres przekwitania Istota zmian, które się dokonują w ustroju kobiety w tym czasie, polega na ustaniu cyklicznego procesu dojrzewania jaje­czek w jajnikach i wydalania ich przez jajowody do macicy. Zmiany jednak nie zachodzą tylko w samych jajnikach, dotyczą one także przysadki mózgowej, tarczycy i innych narządów. W wyniku przekwitania kobieta traci zdolność rodzenia dzieci.”